domingo, 19 de enero de 2014

AU COIN DU MONDE


Plou a Barcelona, aquest diumenge al vespre. Escric amb el Bruc al costat, com fèiem abans. No diré res de nou sobre les sensacions que dóna la pluja. No són de tristesa, són asserenades. He posat les plantes al balconet, contentes amb la fresqueta de la nit. Miren la part alta de La Sagrada Família, què saben elles... Penso que és el segon cop que hi visc a prop d'ella i no l'he visitat mai. Un dia ho hauré de fer, queda apuntat. La casa desprèn calidesa. Quan el gat marxa, la rateta que hi viu i el gos mossegador encenen una espelmeta d'espígol. El gat té la teoria de què un dia cremaré la casa. Però quí vol cremar una casa on es viu tan bé? Jo no.
D'aquí a uns anys la recordaré amb carinyo. La meva habitació ja no és austera com la del carrer de la plata. Els veïns que hi vivien abans tenien pintada la paret de la capçalera d'un roig com el del suc de les magranes. Quan me'n vaig a dormir, en encendre el llum, l'habitació em resulta agradable. I m'adormo segura encara que a casa no hi sigui el gat.
La família del gat hi viu al davant i es preocupa per mi. Són uns gats aristocràtics, i als gatets els agrada jugar amb mi.
Què vull més? Res. Ho tinc tot.
Bona nit, Barcelona...


7 comentarios:

Emily dijo...

Per a tu, Eva.

Gerònima dijo...

Bona nit preciositat!

PS dijo...


Bona nit rateta japonesa, m' agrada aquesta calma i aquest roig passió de la paret on es reflexen les flames de l' espelma. Em balla pel cap que tenies una calaixera vermella i unes ballerines que també ho eren.

Només et falta el kimono de seda... o era de color de blau tinta que ens agradava?

Dolços somnis i records als malditos roedores.

(a veure si puc escoltar la cançó quan la connexió pari de fer l' indi...)

Lluna dijo...

Què més vols doncs???
Res, anar a visitar la Sagrada Família (avisa'm, jo tampoc ho he fet) i escriure amb el Bruc al costat mentre el gat és a voltar...

Un petonet nina

Mari-Pi-R dijo...

Pues tu con lluvia y yo con nieve, así es el mundo que nos separa.
La visita a la Sagrada Familia la haremos juntas en Septiembre, es nuestra salida, no te comprometas.
Besos

el paseante dijo...

A la Sagrada Família t'hi acompanyarà la Mari-Pi-R, que és una dona amb ulls romàntics, com ara els teus. Jo sóc més pragmàtic i t'acompanyaré a Catalana d'Occidente, que amb tanta espelmeta i tant gatet "suelto"...

fra miquel dijo...

Que be! ;o)
Bons somnis tinguis
Petonet

Ps: m'agrada que treguis les plantetes al balconet, quan plou... ets bona jardinera ;o)

 
Free counter and web stats