jueves, 24 de mayo de 2007

LA ALEGRIA DE VIVIR, TAPIA ETA LETURIA

Me gustaría compartir esta canción con los que me lean. Un sábado de agosto asistimos a una actuación de Tapia eta Leturia y durante unas horas fuimos muy felices, los músicos nos transmitieron una enorme alegría. La actuación era en un lugar muy bonito llamado L'Hort de Cruells, una antigua casa ahora reconvertida en una especie de casa para el pueblo. Rodea a la casa un enorme jardín, así pues perfecto para la música. La actuación nos fue embrujando a unos más que a otros pero de verdad que yo agradeceré de por vida el que mi hermana y mi cuñado me los descubrieran, diremos que hay un antes y un después de Tapia eta Leturia.
Mi cuñado se compró una trikitixa, toma clases y ahora nos ameniza algunas fiestas con esta música, y a veces me dedica una canción. Las canciones son en euskera, pero gracias a internet encontramos algunas traducciones, algunas son alegres, hablan de fiestas, de amor, algunas son burletas, otras de protesta, otras homenajes a canciones de la guerra civil.
De paso me permito recomendaros El Hijo Del Acordeonista de Bernardo Atxaga, y a ver si os gusta tanto como a mí.

9 comentarios:

Silenci dijo...

Prometo començar-lo la setmana que ve:) Hi ha músics que en un concert poden fer història, la història en minúscula de les nostres petites vides...

Emily dijo...

A veure si és veritat silenci, i me'l tornes!:P)

Sumpta dijo...

He llegit el llibre i em va encantar. També hi vaig anar al concert. Va ser una nit memorable, d'aquelles que, sense pensar-ho, esdevenen inoblidables.

MK dijo...

Imagino que esta música , una noche de agosto , sentada en un lugar sin techo y con gente a la que quieres al lado , forma parte de esos pedacitos de cielo que tenemos los humanos a veces aquí en la tierra.
La buscaré.Me la llevaré este verano a la isla. Gracias sister.

Emily dijo...

MK, et recomano Hain Zuzen i Québec, si no les trobes et faig una còpia ;)

MK dijo...

Donç molt millor si em fas una còpia.
Ja que jo m´ho apuntaría en un paper. Baixaría com ahir per la tarde cap l´fnac. Pel camí compraría unes madalenes molt bones que fan en una pastissería de Travessera.De baixada entraría a la Casa del libro, o per la Central. Rebuscaría dins la bossa els altres papers on tinc apuntats un parell de llibres que vull llegir.I ja que vaig xino xano i fa una tarde així em distrauría .Acabaría baixant les escales del jazz-massengers.Rebuscaría més papers i finalment veuría en un calaix aquella joia d´en Louis Amstrong i l´Ella Fitzgerald .I m´el tornaría a comprar perqué el que tinc ja comença a saltar i a fer sorolls de les vegades que l´he posat.M´encanta la foto de tots dos asseguts mudats i contents.I em trucaríen al mòbil i sortiría a fora , que no m´agrada parlar fort , allí al mitj de la gent i ja s´hauría fet tard i jo que volía comprar peix i pasta fresca pel sopar.A veure si trobo obert.I al final ho hauría de deixar per un altre día.
I em sabría greu perqué ara ho escoltaría tot treballant i esmortzan...com el greu que em sap haver-me deixat les madalenes en algún calaix d ´aquella tenda amb el Thelonius Monk , l´Art Tatúm o l´Aretha Franklin mirant-se´les de reull...
Com em diu la meva mare a vegades ..."massa cordes per a un sol violí"...
Tu em fas una còpia de el que et sembli i jo et dono un dibuix. Fet?

Emily dijo...

OK

el paseante dijo...

Me gusta la música vasca por esa mezcla de fuerza y nostalgia que a mí me parece que tiene. Especialmente las canciones de Fermin Muguruza.

Emily dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
 
Free counter and web stats